Photofacts Academy

Photofacts Academy; 100+ Fotografie Cursussen
Fotograferen wordt makkelijker en leuker

Boek

De Fotobijbels; Boeken over Fotografie
101 Praktische fotografietips voor betere foto's

Photofacts Jaaroverzicht 2016

zaterdag 31 december 2016, 15:51 door | 5.409x gelezen | 0 reacties

Het jaar is weer bijna voorbij, dus een mooi moment om nog even terug te kijken naar hoe het het afgelopen jaar ging met Photofacts.

Vera in de sneeuw

Mijn favoriete foto uit 2016

Stats

Het afgelopen jaar bezochten 1,98 miljoen bezoekers Photofacts. Vergelijkbaar met 2015 en gemiddeld 5.427 bezoekers per dag. Een mooi aantal, maar komend jaar ga ik proberen of we er nog een schepje bovenop kunnen doen.

Kijk ik ook naar de andere sites van Photofacts, dan komen we in totaal op 2,57 miljoen bezoekers. De drukste dag was op dinsdag 6 december met 12.489 bezoekers.

In 2016 zijn er 389 artikelen geschreven. 210 heb ik er zelf geschreven, Marit Hilarius heeft er maar liefst 55 aangeleverd en onze stagiaire Iris van Liempt schreef er 36. Ook Frank Doorhof (17 artikelen) en Dick Holtman (10 artikelen) waren erg actief. Antonette (8), Erik van Rosmalen (7) en Michael van Helden (6) waren ook actief.

Natuurlijk wil ik hun en alle andere bloggers bedanken voor hun bijdrages!

Meest gelezen artikelen

Hieronder de top 10 van best gelezen artikelen op Photofacts.
Welk artikel vond jij het interessants?

1. 7 veelgemaakte fouten bij portretfotografie

Anne

Eén foto uit het artikel over de 7 veelgemaakte fouten

Photofacts Academy

Met Photofacts Academy, onze online leeromgeving voor fotografen, ging het ook weer heel goed. We groeide van van zo'n 2.500 leden naar nu 4.200 leden! Daar ben ik natuurlijk ontzettend blij mee.

We hebben het afgelopen jaar ook elke maand een compleet nieuwe cursus uitgebracht en elke week een nieuwe video. Alle leden met een jaarlidmaatschap krijgen telkens ook direct toegang tot alle nieuwe video's zonder dat ze hier extra voor betalen.

Pfa 2016

Het komende jaar willen we weer minimaal 12 nieuwe cursussen toevoegen aan het aanbod. Volgens mij zijn we inmiddels ook al de grootste aanbieder van online fotografie cursussen in Nederland, met ruim 30 cursussen over fotografie en nabewerking.

Ben jij nog geen lid? Je kunt het twee weken gratis proberen. Daarmee krijg je toegang tot al onze cursussen. Na je proefperiode verloopt je proeflidmaatschap automatisch, je zit nergens aan vast.

Vooruitblik

Natuurlijk kijk ik ook graag even vooruit. In januari verwacht ik een nieuwe medewerker aan te gaan nemen. Deze redacteur moet mij gaan helpen nog meer en vooral nog betere artikelen te plaatsen op Photofacts.

Meer reviews, meer tips & tricks en meer video. Dat verwacht ik het komende jaar te kunnen bieden. Zo hoop ik je te helpen om in 2017 ook weer ontzettend veel plezier uit je fotografie te halen.

Hopelijk hebben jullie ook veel gehad van Photofacts het afgelopen jaar. Een fijne jaarwisseling gewenst en veel plezier met het fotograferen van vuurwerk!

Wil jij ook gave foto's maken?

Probeer twee weken gratis onze online cursussen over fotografie. Je krijgt direct toegang tot meer dan 100 cursussen. Na twee weken vervalt je proeflidmaatschap automatisch. Je zit dus nergens aan vast.

14 dagen gratis fotografiecursussen kijken

Over de auteur

Elja Trum is oprichter van Photofacts, online fotografiecursussite Photofacts Academy en het blog Teslafacts. Hij schrijft sinds 2006 over fotografie. Elja is ook auteur van boeken over zwart-wit-, flits- en portretfotografie.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel.
    Deel als eerste jouw mening over dit onderwerp!

Deel jouw mening

Let op: Op een artikel ouder dan een week kan alleen gereageerd worden door geregistreerde bezoekers.
Wil je toch reageren, log in of registreer je dan gratis.
Van Beeld naar Kunst met Micky Hoogendijk
Cursus Natuurfotografie in Nederland met Rob Dijkstra

Ook interessant

Toon alle artikelen binnen Photofacts Nieuws

Photofacts wordt mede mogelijk gemaakt door

Ontvang wekelijks fotografietips in je inbox

45.165 fotografie enthousiastelingen ontvangen de tips al!
Meer over de wekelijkse mail. Of blijf op de hoogte via Facebook. Aanmelding beveiligd met Google reCaptcha.

Elja Trum

Photofacts; alles wat met fotografie te maken heeft!

Wil je graag mooiere foto's maken en op de hoogte blijven van ontwikkelingen binnen de fotografie? Photofacts plaatst leerzame artikelen die gerelateerd zijn aan fotografie. Variërend van product-aankondiging tot praktische fotografietips of de bespreking van een website. Photofacts bericht dagelijks over fotografie en is een uit de hand gelopen hobby project van Elja Trum. De artikelen worden geschreven door een team van vrijwillige bloggers. Mocht je het leuk vinden om een of meerdere artikelen te schrijven op Photofacts, neem dan contact op.Meer over Photofacts