Photofacts Academy

Photofacts Academy; 100+ Fotografie Cursussen
Fotograferen wordt makkelijker en leuker

Boek

De Fotobijbels; Boeken over Fotografie
101 Praktische fotografietips voor betere foto's

Hans van Helden

Photofacts Jaaroverzicht 2018

maandag 31 december 2018, 15:15 door | 4.606x gelezen | 4 reacties

Het jaar is weer bijna voorbij, dus een mooi moment om nog even terug te kijken naar hoe het het afgelopen jaar ging met Photofacts en Photofacts Academy.

Photofacts Statistieken 2018

Stats

Het afgelopen jaar bezochten 1,9 miljoen bezoekers Photofacts, gemiddeld 5.189 bezoekers per dag. Een mooi aantal, maar komend jaar gaan we proberen of we er nog een schepje bovenop kunnen doen.

De drukste dag was op dinsdag 2 januari met 10.837 bezoekers. Het artikel dat toen gepost werd was: 8 tips: Hoe word je rijk als fotograaf

Euros

Een plaatje uit het artikel: 8 tips: Hoe word je rijk als fotograaf

In 2018 zijn er 380 artikelen geschreven, waaronder 273 van Michelle Peeters. Elja Trum schreef 54 artikelen, Frank Doorhof (9), Aäron Nasarany (7), Elvira Smit (5), Huub Keulers (4), Tanja Thomas (3), Erik van Rosmalen (3), Richard Seijger (2), Antonette de Groot (2), Dick Holtman (2), Yljas Roeper (2), Jane Zijlstra (2), Lars Paymans (2), Tromp Willem van Urk (2), Liesbeth van Asselt (2), Bernadette Boon (1), An van den Abeele (1), Wijnand Geuze (1), Sander Poppe (1), Fabian Viester (1), Wiebe de Jager (1), Michael van Helden (1), Yvonne Vloemans (1), Fabian Hoogland (1), Wilfried Solarz (1), Carolien Tesselhof (1), Casper de Graaf (1), Ramon Snellink (1), Peter Segerius (2) en Hans van Helden (1).

Natuurlijk willen we alle bloggers enorm bedanken voor hun bijdrages! Lijkt het je zelf ook leuk om eens voor Photofacts te schrijven, laat het dan vooral even weten.

Meest gelezen artikelen

Hieronder de top 10 van best gelezen artikelen op Photofacts.
Welk artikel vond jij het interessants?

1. Consequent scherpe foto's in 3 stappen
    door Michelle Peeters, 29.526x gelezen
  2. Privacy: AVG voor fotografen
    door Michelle Peeters, 19.419x gelezen
  3. Waarom de Farne eilanden op je bucketlist moeten staan
    door Michelle Peeters, 18.140x gelezen
  4. Aan de slag met naaktfotografie
    door Michelle Peeters, 17.657x gelezen
  5. 8 tips: Hoe word je rijk als fotograaf
    door Elja Trum, 14.242x gelezen
  6. Welke digitale camera past bij mij?
    door Michelle Peeters, 13.967x gelezen
  7. Hoe krijg je diepte in een foto?
    door Michelle Peeters, 13.512x gelezen
  8. Geen 'back-focus' probleem maar verkeerde scherpsteltechniek!
    door Michelle Peeters, 12.254x gelezen
  9. 5 fotografietips voor warme dagen
    door Elja Trum, 11.809x gelezen
  10. 3 Autofocus modes, wanneer gebruik je ze?
    door Michelle Peeters, 11.774x gelezen

Jan van gent focus methode

Eén plaatje uit het artikel Consequent scherpe foto's in 3 stappen

Photofacts Academy

Met Photofacts Academy, onze online leeromgeving voor fotografen, ging het ook weer heel goed. We groeiden van van zo'n 5.600 leden eind 2017 naar nu ruim 6.900 leden! Daar zijn we natuurlijk ontzettend blij mee.

We hebben het afgelopen jaar ook elke maand een compleet nieuwe cursus uitgebracht en elke week een nieuwe video. Alle leden met een jaarlidmaatschap krijgen telkens direct toegang tot alle nieuwe video's zonder dat ze hier extra voor betalen.

Photofacts Academy 2018 Cursusoverzicht

Het komende jaar willen we weer 12 nieuwe cursussen toevoegen aan het aanbod. Volgens mij zijn we inmiddels ook al de grootste aanbieder van online fotografie cursussen in Nederland, met ruim 50 cursussen over fotografie en nabewerking.

Ben jij nog geen lid? Je kunt het twee weken gratis proberen. Daarmee krijg je toegang tot al onze cursussen. Na je proefperiode verloopt je proeflidmaatschap automatisch, je zit nergens aan vast.

Vooruitblik

Meer reviews, meer tips & tricks en meer video. Dat verwachten we het komende jaar te kunnen bieden. Zo hopen we je te helpen om in 2019 ook weer ontzettend veel plezier uit je fotografie te halen.

Hopelijk hebben jullie ook veel plezier gehad van Photofacts het afgelopen jaar. Een fijne jaarwisseling gewenst en veel plezier met het fotograferen van vuurwerk!

Wil jij ook gave foto's maken?

Probeer twee weken gratis onze online cursussen over fotografie. Je krijgt direct toegang tot meer dan 100 cursussen. Na twee weken vervalt je proeflidmaatschap automatisch. Je zit dus nergens aan vast.

14 dagen gratis fotografiecursussen kijken

Hans van Helden

Over de auteur

Met 8 jaar begon zijn liefde voor de camera en maakte hij fotografie en film tot zijn grootste hobby. Hans maakte zijn eerste speelfilm al op zijn veertiende. Nu is hij bezig zijn scala aan films en foto's te digitaliseren. Hans is getrouwd en de trotse vader van 3 zonen en grootvader van 6 kleinkinderen.

1. Huub Keulers
    Profiel Huub Keulers schreef op maandag 31 december 2018 om 16:36  | reageer

Mooi artikel Hans. Voor jullie ook een mooi, succesvol, gezond en educatief 2019. Het is altijd inspirerend om artikelen voor Photofacts te schrijven en dat zal ik zeker blijven doen en ook gaan uitbreiden. Begin van het jaar komen mijn vrouw en ik bij jullie langs om eens face 2 face kennis te maken.
    Hartelijke groeten,
    Huub Keulers

2. Chris
    Chris schreef op maandag 31 december 2018 om 19:39  | reageer

Super, heb het ganse jaar door genoten van photofacts en de academy.
    Kijk al uit naar volgend jaar.

Een fijn, creatief 2019 voor het ganse team.
    Chris

3. Robert Vogels
    Robert Vogels schreef op dinsdag 1 januari 2019 om 10:33  | reageer

Alle collega's, veel mooie foto momenten toegewenst in 2019. Samen met Photofacts en al die mensen die schrijven...gaan dit zeker lukken.
    Met fotoschietgroeten, Robert

4. ab welbergen
    ab welbergen schreef op dinsdag 1 januari 2019 om 11:51  | reageer

Ik ben nu sinds ruim een jaar lid van Photofacts. Met plezier heb ik mijn abonnement verlengd gezien de goede ervaringen in mijn eerste jaar. Top. Ook dit jaar zal ik weer met plezier gebruik gaan maken van de informatie die al is geplaatst en de nieuwe cursussen die nog gaan komen. Jullie creëren een fantastisch naslagwerk voor blijvend gebruik!
    Ik wens ieder een goed en gezond 2019.
    Hartelijke groeten, Ab.

Deel jouw mening

Let op: Op een artikel ouder dan een week kan alleen gereageerd worden door geregistreerde bezoekers.
Wil je toch reageren, log in of registreer je dan gratis.
Portretfoto's Bewerken in Lightroom Classic
Creatieve Technieken met Bart Siebelink

Ook interessant

Toon alle artikelen binnen Photofacts Nieuws

Photofacts wordt mede mogelijk gemaakt door

Ontvang wekelijks fotografietips in je inbox

45.188 fotografie enthousiastelingen ontvangen de tips al!
Meer over de wekelijkse mail. Of blijf op de hoogte via Facebook. Aanmelding beveiligd met Google reCaptcha.

Elja Trum

Photofacts; alles wat met fotografie te maken heeft!

Wil je graag mooiere foto's maken en op de hoogte blijven van ontwikkelingen binnen de fotografie? Photofacts plaatst leerzame artikelen die gerelateerd zijn aan fotografie. Variërend van product-aankondiging tot praktische fotografietips of de bespreking van een website. Photofacts bericht dagelijks over fotografie en is een uit de hand gelopen hobby project van Elja Trum. De artikelen worden geschreven door een team van vrijwillige bloggers. Mocht je het leuk vinden om een of meerdere artikelen te schrijven op Photofacts, neem dan contact op.Meer over Photofacts