Kodak ontwikkelt sensor met hoge gevoeligheid
donderdag 14 juni 2007, 21:06 | Elja Trum | 8.398x gelezen | 0 reactiesCamerafabrikant Kodak heeft vandaag een nieuw type filter aangekondigd als alternatief op het Bayer filter dat momenteel gebruikt wordt in de meeste digitale camera's. Als aanvulling op de gebruikelijke drie kleuren (rood, groen, blauw) bij een bayer patroon wordt er bij dit nieuwe type ook een monochrome pixel toegevoegd. Hiermee claimt Kodak een hogere gevoeligheid te kunnen bereiken.
» lees verder (113 woorden)









