Photofacts Academy

Photofacts Academy; 100+ Fotografie Cursussen
Fotograferen wordt makkelijker en leuker

Boek

De Fotobijbels; Boeken over Fotografie
101 Praktische fotografietips voor betere foto's

Hans van Helden

Photofacts Jaaroverzicht 2019

dinsdag 31 december 2019, 09:18 door | 3.988x gelezen | 2 reacties

Het jaar is weer bijna voorbij, dus een mooi moment om nog even terug te kijken naar hoe het het afgelopen jaar ging met Photofacts en Photofacts Academy.

Pf stats 2019

Stats

Het afgelopen jaar bezochten 1,7 miljoen bezoekers Photofacts, gemiddeld 4.708 bezoekers per dag. Een mooi aantal, maar komend jaar gaan we proberen of we er nog een schepje bovenop kunnen doen.

De drukste dag was op dinsdag 19 maart met 10.392 bezoekers. Het artikel dat toen gepost werd was: Over het idiote succes van deze foto

Vilshult Amsterdam

Een plaatje uit het artikel: Over het idiote succes van deze foto

In 2019 zijn er 389 artikelen geschreven, waaronder 240 van Michelle Peeters. Elja Trum schreef 63 artikelen, Harry Kiewiet (15), Frank Doorhof (14), Elvira Smit (12), Aäron Nasarany (6), Huub Keulers (6), Nando Harmsen (5), Liesbeth van Asselt (4), Dick Holtman (3), Simone Henken (2), Tromp Willem van Urk (2), Leen Koper (1), Marije Weterings (2), Allanah Paans (1), Wilmar Dik (1), Roland Smanski (1), Jerry van Es (1), Daan Schoonhoven (1), Erik van Rosmalen (1), Manon Sas (1), Nigel Hooijmans (1), Johan Elzenga (1), Kiri Pruntel (1), Serita Vossen (1), Redactie (1) en Hans van Helden (1).

Natuurlijk willen we alle bloggers enorm bedanken voor hun bijdrages! Lijkt het je zelf ook leuk om eens voor Photofacts te schrijven, laat het dan vooral even weten.

Meest gelezen artikelen

Hieronder de top 10 van best gelezen artikelen op Photofacts.
Welk artikel vond jij het interessants?

1. 7 tips om de zomer mooi in beeld te brengen

Klaprozenveld

Eén plaatje uit het artikel 7 tips om de zomer mooi in beeld te brengen

Photofacts Academy

Met Photofacts Academy, onze online leeromgeving voor fotografen, ging het ook weer heel goed. We groeiden van van zo'n 6.900 leden eind 2018 naar nu ruim 8.300 leden! Daar zijn we natuurlijk ontzettend blij mee.

We hebben het afgelopen jaar ook elke maand een compleet nieuwe cursus uitgebracht en elke week een nieuwe video. Alle leden met een jaarlidmaatschap krijgen telkens direct toegang tot alle nieuwe video's zonder dat ze hier extra voor betalen.

Photofacts Academy 2019 cursusoverzicht

Het komende jaar willen we weer 12 nieuwe cursussen toevoegen aan het aanbod. Volgens mij zijn we inmiddels ook al de grootste aanbieder van online fotografie cursussen in Nederland, met ruim 50 cursussen over fotografie en nabewerking.

Ben jij nog geen lid? Je kunt het twee weken gratis proberen. Daarmee krijg je toegang tot al onze cursussen. Na je proefperiode verloopt je proeflidmaatschap automatisch, je zit nergens aan vast.

Vooruitblik

Meer reviews, meer tips & tricks en meer video. Dat verwachten we het komende jaar te kunnen bieden. Zo hopen we je te helpen om in 2020 ook weer ontzettend veel plezier uit je fotografie te halen.

Hopelijk hebben jullie ook veel plezier gehad van Photofacts het afgelopen jaar. Een fijne jaarwisseling gewenst en veel plezier met het fotograferen van vuurwerk!

Wil jij ook gave foto's maken?

Probeer twee weken gratis onze online cursussen over fotografie. Je krijgt direct toegang tot meer dan 100 cursussen. Na twee weken vervalt je proeflidmaatschap automatisch. Je zit dus nergens aan vast.

14 dagen gratis fotografiecursussen kijken

Hans van Helden

Over de auteur

Met 8 jaar begon zijn liefde voor de camera en maakte hij fotografie en film tot zijn grootste hobby. Hans maakte zijn eerste speelfilm al op zijn veertiende. Nu is hij bezig zijn scala aan films en foto's te digitaliseren. Hans is getrouwd en de trotse vader van 3 zonen en grootvader van 6 kleinkinderen.

1. ErikvanRosmalen
    Profiel  ErikvanRosmalen schreef op dinsdag 31 december 2019 om 11:38  | reageer

Mooi resultaat weer Elja! Goed voornemen is om in 2020 weer wat actiever te worden.... het afgelopen jaar druk geweest met van alles, dus het bloggen is er even bij ingeschoten. Komt vast weer goed

2. Jos Schiffelers
    Jos Schiffelers schreef op woensdag 1 januari 2020 om 18:56  | reageer

Zeker een goed resultaat.
    Ga zo door.
    Ik heb afgelopen jaar veel hieraan gehad en veel bijgeleerd.
    Ook prima als naslagwerk.
    Cursussen zijn goed te doen, ikzelf gebruik er een tweede scherm bij, kun je makkelijk meedoen.
    Voor 2020 wens ik jullie het allerbeste toe.

Deel jouw mening

Let op: Op een artikel ouder dan een week kan alleen gereageerd worden door geregistreerde bezoekers.
Wil je toch reageren, log in of registreer je dan gratis.
Cursus Natuurfotografie in Nederland met Rob Dijkstra
De Portretbijbel door Elja Trum

Ook interessant

Toon alle artikelen binnen Photofacts Nieuws

Photofacts wordt mede mogelijk gemaakt door

Ontvang wekelijks fotografietips in je inbox

45.165 fotografie enthousiastelingen ontvangen de tips al!
Meer over de wekelijkse mail. Of blijf op de hoogte via Facebook. Aanmelding beveiligd met Google reCaptcha.

Elja Trum

Photofacts; alles wat met fotografie te maken heeft!

Wil je graag mooiere foto's maken en op de hoogte blijven van ontwikkelingen binnen de fotografie? Photofacts plaatst leerzame artikelen die gerelateerd zijn aan fotografie. Variërend van product-aankondiging tot praktische fotografietips of de bespreking van een website. Photofacts bericht dagelijks over fotografie en is een uit de hand gelopen hobby project van Elja Trum. De artikelen worden geschreven door een team van vrijwillige bloggers. Mocht je het leuk vinden om een of meerdere artikelen te schrijven op Photofacts, neem dan contact op.Meer over Photofacts