De klassieke Polaroid foto's gaan verdwijnen
woensdag 13 februari 2008, 23:11 | Elja Trum | 14.932x gelezen | 7 reactiesBijna iedereen kent ze wel; Polaroid foto's. Met een kast van een camera neem je een foto waarna er direct een afdruk naar buiten komt rollen. Na een paar minuten wachten is je foto klaar. Vooral in de jaren tachtig van de vorige eeuw waren ze razend populair. Deze klassieker op foto gebied gaat verdwijnen; de laatste drie fabrieken waar deze film gemaakt werd gaan sluiten.
Rond 1 juli wordt de productie pas daadwerkelijk gestaakt en waarschijnlijk duurt het dan nog circa twee jaar voordat de directklaarfilms niet meer te krijgen zijn. Twee jaar geleden werd de productie van de directklaar camera's al gestaakt. Overigens produceert Fujifilms nog wel films voor de directklaar camera's.
» lees verder (82 woorden)









